• Cserny újra kedvet kapott a játékhoz

    Címkék: sopron cserny réka

    16094_csernyreka.jpg

    Cserny Réka több éves kihagyás után újra kosárlabdázik. Ott hagyta civil állását, és ismét régi szerelmének, a kosárlabdának szenteli életét. Szombaton, a BSE ellen már le is játszotta első mérkőzését. A találkozó után beszélgettünk vele a visszatérés miértjeiről, s arról, meglátása szerint vajon mire lehet képes Sopronban, illetve mire lehet képes a Sopron úgy, hogy Őt is soraiban tudhatja.

    - Hogy érezte magát most, az első meccsen?

    - Nagyon jól éreztem magam, jó volt a régi közegben játszani ismét. A mérkőzés előtt volt bennem egy kis izgalom, de ez a bemelegítés kezdetével elmúlt - akkor már visszajött a régi rutin. A meccs végére azért rendesen elfáradtam.

     - Annak idején miért döntött a visszavonulás mellett?

    - Akkoriban nem élveztem már annyira a játékot, ezért döntöttem úgy, hogy abbahagyom a profi sportolást. Teljesen azonban nem szakadtam el a kosárlabdától, NB1/b-ben és NB2-ben játszottam több szezont is a civil munkám mellett.

     - Könnyedén ment a civil életbe való integrálódás? Mert ugye sportolóknál ez sokszor problematikus…

    - Igen, viszonylag könnyen ment a beilleszkedés. Ez nagy részben annak is köszönhető, hogy az első munkahelyemen már végigcsináltam korábban egy tíz hetes nyári gyakorlatot, ezért tudtam, hogy mibe vágok bele, és a kollégáim nagy részét is ismertem már. Ők sokat segítettek az átállásban.

     - Valami híresen nagy cégnél volt. Mivel foglalkozott pontosan?

    - A Boston Consulting Group budapesti irodájában dolgoztam két évet stratégiai tanácsadóként. Utána pedig két évet egy magyar alternatív energiaszolgáltatónál voltam stratégiai és üzletfejlesztési területen.

     - Mi késztette arra, hogy mégis visszatérjen a profi sportba? Miért pont Sopron mellett döntött?

    - Úgy  alakult a magánéletem, hogy visszaköltöztem Sopronba. De korántsem a kosárlabda miatt. Azonban miután láttam a csapat egységét, úgy gondoltam, hogy ebben a közegben megint élvezni tudnám a játékot és remélhetőleg a csapat segítségére is tudok lenni.

     - Mennyi időre tervezi megint az élsportolást?

    - A mostani szezonra tervezem.

    - Figyelemmel követte a kimaradt időben a magyar női kosárlabda helyzetét?

    - Valamennyire követtem, de nem napi szinten. Azért a fő eseményékről és eredményekről mindig tudtam.

     - Mit vár saját magától és a csapattól a szezon hátralevő részében?

    - A mostani soproni csapatban van egy nagyon jó szerkezetű, kiemelkedő képességű játékosokból álló kezdő ötös, akik a szezon első felében jól összeszoktak. A csapat idei néhány pontos Euroliga-vereségeinek a fő oka, hogy nem volt eddig elég számú olyan cserejátékos, akik stabilan megbízható teljesítményt tudtak nyújtani a kiélezett mérkőzéseken. Magamtól azt várom, hogy ezt a hiányosságot valamilyen fokig betöltsem és a csapat hasznára legyek azokban a játékelemekben, amikre a csapatnak szüksége van. A gárdától a mostani összeállításban egyértelműen azt várom, hogy hazai fronton a lehető összes sorozatot megnyerje.

     - Véleménye szerint milyen erőállapotban van, és mennyi idő kell, míg felveszi a ritmust az élvonalban?

    - Ugyan november elején elkezdtem a felkészülést egyénileg, a csapat edzéseibe csak karácsony után csatlakoztam be, és az első igazi kosárlabdás edzés csak januárban volt. Ezért kell még egy kis idő, reményeim szerint csak néhány mérkőzés, hogy visszaszerezzem a megfelelő meccs-erőállapotot. A csapat azonban nagyon türelmes és segítőkész mindenben, ami jelentősen segít abban, hogy a beilleszkedésem a lehető leggyorsabb legyen.

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása