• Zseljko Djokicsot eltiltották

    Címkék: pécs zseljko dokics

    Emberemlékezet óta nem volt olyan, hogy egy vezetőedzőt eltiltottak volna több mérkőzésre a magyar női NB I-ben, Zseljko Djokiccsal, a PEAC-PÉCS trénerével mégis megtörtént. Csütörtökön tárgyalja az ügyét a fegyelmi bizottság.

    Az idei év nem a legszerencsésebben indult a Pécsnek, hiszen nem elég, hogy a még kissé bejgliillatú Cegléd elleni mérkőzésen, hazai pályán vereséget szenvedtek (77-81), még vezetőedzőjüket is elveszítették, mint utólag kiderült, nem csak egy találkozó erejéig. A PEAC már másnap visszavághatott a Ceglédnek (71-86) a kupamérkőzésen, Zseljko Djokics azonban nem ülhetett le a kispadra, Imreh Ajtony másodedző vezette a Pécset a visszavágón. Az MKOSZ versenykiírásában nincsen egyértelmű rendelkezés a játékosok, játékvezetők vagy edzők eltiltására. A vonatkozó passzus szerint a helyszíni versenybizottság feladata a hatáskörébe utalt fegyelmi és óvást elbíráló határozatok meghozatala, melyek hatálya csak az adott verseny részvevőire, helyszínére és időtartamára vonatkozhat. Amennyiben ez megítélése szerint nem elegendő, az MKOSZ vagy a megyei (fővárosi) szervezeti egység fegyelmi bizottságnál eljárást kezdeményezhet, emellett a fegyelmi eljárás alá vont személy játékjogosultságát vagy sportszakmai tevékenységre való jogosultságát felfüggesztheti az eljárás lefolytatásáig. Tavaly március 2-án döntés született az MKOSZ-ben, hogy a jövőben nagyobb szigorúságot várnak el a fegyelmi bizottságtól a kirívó fegyelmezetlenségek szankcionálásakor. Zseljko Djokics így vélhetően a példastatuálásnak és a játékvezetők tapasztalatlanságának áldozata.

    „Az eltiltás egy új szabály lehet, mert két évvel ezelőtt a döntő negyedik meccsén kiállítottak, két nap múlva, az ötödik meccsen pedig vezethettem a csapatomat„– mondta el kérdésünkre a pécsiek vezetőedzője. „Úgy gondolom, hogy ez a szabály túl kemény. Elég nagy büntetés az, hogy kikap a csapat, és kiállítanak, nem tudod befejezni a meccset úgy, ahogy eltervezted. A több meccses eltiltásnak nem látom értelmét, és azt sem tudom, az engem kiállító játékvezető milyen büntetést fog kapni. A PEAC facebookos fotógalériájában is látszik, hogy úgy adta a második technikait, hogy háttal álltam neki, nem is kommunikáltam vele. Ilyet csak nagyon tapasztalatlan játékvezető csinál, hiszen az első technikai után általában nagyon keményen kell ahhoz viselkedni, hogy a másodikat is befújják. A saját területemen belül voltam, nem volt köztünk fizikai kontaktus, nem is szidtam, a játékvezető pedig mögöttem állt, ami szintén egy kissé szabálytalan helyzet, hiszen úgy fújta be a személyi hibát Fűrész Diára, hogy nem látta, mi történik a pályán. Talán mindenki arra számított, hogy húsz ponttal verjük majd a Ceglédet, és két nagyon tapasztalatlan bíró érkezett a meccsre (a mérkőzést a Makovsky- Radnóti- Lövész trió vezette – a szerk.). Közben úgy alakult, hogy a sima meccs helyett rangadót játszottunk, ezzel a helyzettel pedig nem bírtak el. 24 óra múlva a kupában újra játszottunk a Cegléd ellen, teljesen más kritériumrendszerben, az előző nap kipontozott Horváth Lilla a legjobb játékos lett, Cegléden minden negyed első két percében a hazai csapat már bónuszban volt. Annyiban érzem magam hibásnak, hogy már az első félidőben ki kellett volna harcolnom egy technikait, nem csak a saját csapatom miatt, hanem a játékvezetők miatt is. 27 percig egyáltalán nem szóltam hozzájuk, csak a saját csapatommal foglalkoztam, mert nagyon nehéz újra megtalálnunk a játékunkat az első meccsen három hét kihagyás után. Nálunk nincsenek olyan spílerek, akik egyedül képesek eldönteni egy meccset, csapatként kell nagyon jól működnünk. De mikor láttam, hogy a játékvezetők nem reagálnak, nem javítják a kritériumokat, egyik oldalon nem fújnak semmit, nekünk pedig lépéshibákat védőfault helyett, beszéltem a játékvezetőkkel, de nem szidtam őket. Mint partner, szerettem volna segíteni, hogy kezdjenek jobban koncentrálni a mérkőzésre, és profi módon fejezhessék be a meccset. Mikor kiállítottak, épp megjegyeztem, milyen helyzetekre kellene jobban odafigyelniük. Erre azt mondta a játékvezető, hogy ne beszéljek hozzá, mert nem tud koncentrálni. Eközben Fűrész Dia és Orbán Katinka vetődtek előttem egy labdáért, Orbán lábáról kiment a labda. Én mutattam, hogy láb volt, és mi jövünk, a mögöttem álló játékvezető pedig abban a pillanatban befújta a második technikait, figyelmeztetés nélkül. Én úgy gondolom, hogy nem én hibáztam, hanem ő. A komisszár előtt kértem, hogy maradjon ott az asztalnál, és mondja el, miért kaptam a technikait, szerettem volna ezt tisztázni, de a játékvezető elfutott az asztaltól. Ekkor mondtam, hogy ha nincs semmilyen együttműködés, akkor nincs értelme tovább játszani. Úgy gondolom, hogy ha csütörtökön a fegyelmi bizottság megnézi a meccset, látni fogják, hogy milyen fújás volt, milyen hibákat követtek el" – idézte vissza a történteket Zseljko Djokics.

    Folytatás csütörtökön, a fegyelmi bizottság előtt.

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása